Boracay

20 juni 2017 - Miagao, Filipijnen

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer!

Het is alweer een tijd geleden dat ik geschreven heb en ik heb alweer heel veel meegemaakt. Dus neem even de tijd om dit te lezen want dit gaat vast een lang verhaal worden.

Laat ik beginnen bij onze vakantie in Boracay. We zijn daar vrijdag 2 juni om 6 uur naar toe vertrokken met een afgehuurd busje. We kwam rond half 1 aan in ons Resort: Casa Pilar. Nadat we de slaapkamers verdeeld hadden en ik de grootste kastruimte had gekregen en mijn spullen had uitgestald zijn we de omgeving gaan verkennen. Op 1 minuut loopafstand kwamen we uit bij het prachtige hagelwitte strand met een helderblauwe zee. Aan de zee lag een kilometers lange boulevard met heel  veel eettentjes, drinktentjes en van allerlei leuke winkeltjes om leuke souvenirs te scoren. Ik liep daar, maar omdat het allemaal zo ontzettend mooi was vroeg ik aan de dames of ze mij niet even wilden knijpen.. Het leek wel alsof ik aan het dromen was.
Na een rondje te hebben gelopen zijn we bij een restaurant gaan zitten en hebben we eerst een heerlijke cocktail besteld. En uiteindelijk was mijn favoriete cocktail de Weng Weng en hieruit is het motto gekomen: helemaal naar de weng weng! ( Een klein beetje dan ;-) ..)
Het restaurant heette Sensi en omdat het eten hier zo goed beviel hebben we hier eigenlijk iedere dag gegeten. Gewoon lekker eten, wat we al een hele tijd misten. Nadat we gegeten hadden was het alweer donker en zijn we allemaal eerst gaan douche en om gaan kleden. Wat een heerlijk douche en wat voelden we ons eindelijk weer fris en fruitig. En we konden zelfs de wc met een knopje doorspoelen dus wij waren weer even helemaal gelukkig met alle luxe die we missen van thuis.
’S avonds zijn we bij een tentje gaan zitten en hebben we hier met z’n alle nog wat cocktails gedronken.  Daarna zijn we allemaal het heerlijke bedje ingedoken.

Zaterdag wilden we eigenlijk gaan duiken en stonden we al klaar met al onze spullen bij de duikschool en helaas was het weer te gevaarlijk om te gaan duiken. Dit hebben we dus verplaatst naar de zondag. Dus zijn we ’s middags de boulevard afgelopen en zijn we op een leuk terrasje blijven plakken de rest van de avond.
Op de boulevard stond een soort van attractie. Het was een grote bal waar je met zijn 3e in kon gaan zitten en aan 2 touwtjes werd die bal keihard omhoog geschoten. Nou die uitdaging gingen Anouk, Linde en ik ook maar aan en het was echt super vet.   Die nacht was het dus eigenlijk iets te laat en te gezellig geworden en de volgende morgen werden we al  door de andere wakker gemaakt om 8uur in de ochtend dat we over een uur gingen duiken…  Snel met z’n alle naar het ontbijt ( dit ontbijt was ook heerlijk wat ook lang geleden was ) en omkleden en door naar de duikschool. Eerst gingen we met een boot naar een stukje varen waar we konden oefenen met het duiken, hier was het zo’n 3 meter diep. Het oefenen was echt even lastig want je mag niet door je neus ademen wat voor mij al een hele opgave was. Normaal hoef je er niet over na te denken om adem te halen en dat was nu wel even wat anders. Ook bij het oefenen moest je dat ding waar je zuurstof mee krijg onderwater,  op de bodem van de zee uit je mond halen en weggooien en dan moet je rustig zien te blijven en dat ding weer rustig in je mond doen. Ook dit moest bij mij 5 keer opnieuw omdat ik dan nogal gek kan worden als ik niet heel snel dat ding weer terug in mijn hand had. Maar oefening baart kunst en uiteindelijk had ik het onder de knie. Toen alles weer uit en weer terug op de boot, varen naar een mooi, dieper stukje in de zee. Ik denk dat we op zo’n 8meter diepte hebben gedoken en dit was voor mij nu voor de eerste keer diep genoeg. Het was echt super gaaf, je voelt je zo vrij als een ‘visje’ en de rest van de wereld doet er even niks meer toe. Lekker over de zeebodem heen gezwommen en de mooiste visjes gezien.
Na deze mooie ervaring ben ik toch eerst even terug mijn bedje ingedoken want ik kon nog wel even een uurtje slaap gebruiken.
’S avonds gingen de andere dames al naar bed en besloten Annemijn en ik om toch nog maar even van onze avond te gaan genieten i.p.v. te gaan slapen. Uiteindelijk kwamen we bij een leuk tentje aan genaamd Sandbar en hebben we hier genoten van een show met vuurdansers. En deze show was met allemaal mannen in afgetrainde buikjes dus wij hebben ons aardig vermaakt.
Uiteindelijk was het tijd om naar huis te gaan. Toen liepen we langs een tafel ,waar een jongen onder de tafel out lag. Hij had veelte veel gedronken en er kwam allemaal slijm uit zijn mond. Wij keken elkaar aan en dachten dit is echt niet goed, we moeten iets doen. Toen vroegen we onszelf eerst af of hij überhaupt nog wel ademde. We voelden gelukkig nog zijn adem uit zijn mond komen en een zwakke pols. Uiteindelijk hebben Annemijn en ik hem op de bank in de stabiele zijligging gelegd want ondertussen kwam er ook nog braaksel uit. Aan vrienden gevraagd hoe oud hij was en wat hij allemaal gedronken had en hoelang hij al zo lag. Hij was 15 jaar oud en heeft in totaal wel een uur daar gelegen en wij besloten dat het beter was als hij naar het ziekenhuis gebracht werd. Op dat moment ging er ook een meisje van 17 niet goed van de drank. Nou naar veel overleg hebben we zelf maar actie ondernomen en hebben we ze allebei in een tricycle laten tillen en zijn we allebei, bij eentje gaan zitten en vervolgens zaten we in de tricycle op weg naar het ziekenhuis. Daar hebben we ze naar binnen laten tillen en uiteindelijk kregen ze een injectie tegen het braken en toen zijn we weggegaan. Inmiddels was het al half 3 ’s nachts en toen zijn we zelf ook maar naar bed gegaan.

De volgende ochtend, hadden we een dagtour, de indiana Jones tour, op het programma staan en dus zaten we alweer om 8uur aan het ontbijt.  We werden opgehaald met een busje en moesten eerst naar een ander eiland varen. Hier zaten we op een bootje met 5 politie mannen die alle 5, 3 grote geweren in hun hand hadden met allemaal nog een handwapen aan de broek. Het mooiste was nog dat Annemijn, Linda en ik tussen 3 van deze mannen in moesten gaan zitten. Uiteindelijk maar een praatje meegemaakt en nog even  een foto’tje voor de herinnering natuurlijk. Op het andere eiland aangekomen gingen we met een busje naar een grot.  Het was echt super heet in die grot en mega donker. Het was een hele onderneming om die grot door te komen want op sommige plaatsen kon je niet lopen vanwege drijfzand. Ook was er in de grot een soort plaswater wat er nogal griezelig uit zag. Daar liepen we hoor, door een super oude grot met allemaal een zaklampje in onze hand terwijl er vleermuizen rond je oren vliegen..
Nadat we dit overleefd hadden gingen we lunchen op een soort van resort. Hier kregen we natuurlijk rijst, kip en groente. Ook kregen we allemaal een hele kokosnoot om te drinken, dit is niet voor mij weggelegd want dat vond ik echt vies. Hier hebben we ook nog even gezwommen in puur bronwater, super koud dus.
Na de lunch gingen we met het busje naar een plek waar er allemaal jongens/mannen op motors op ons stonden te wachten. Allemaal achterop een motor, natuurlijk zonder helm, op weg naar ik noem het maar een stukje jungle.  We reden door de bergen heen met z’n alle op een zandpad. Rechts naast je was er een super diepe afgrond en daar moest je maar niet teveel over nadenken. Alleen was dat soms moeilijk als het echt nog 10 cm van je verwijderd was want het pad waar we overheen reden was ik denk maar 1 meter breed. Het uitzicht was geweldig en het was zo cool. We kwamen aan bij een stuk wat we verder te voet moesten doen. Klimmen en klauteren door de jungle in de brandende zon gevolgd door onze 8 chauffeurs in de Filipijnen.. J
 Daar hebben we nog een waterval gezien en gezwommen in een coldspring. Na dit allemaal gingen weer de zelfde weg terug op de motors. Terug bij ons eigen resort aangekomen weer ons ritueel, douche, omkleden en klaar maken voor weer een nieuw avondje uit. Bij dit avondje uit hebben we nog een Nederlandse jongen leren kennen die weer een hele vrienden groep had waarmee we zijn wezen stappen in Galaxy.

Na weer een te kort nachtje slapen hadden we dinsdag weer een tour. We werden weer opgehaald  en gingen naar een plek waar we uitzicht hadden over bijna heel boracay. Daarna zijn we nog bij Puka Beach geweest, een bekend mooi strand in Boracay. Hier hadden we helaas maar een halfuur de tijd en daarna gingen we door naar een dierenpark. Hier heb ik een 15 Kg zware Boa constrictor om mijn nek gehad, een baby zout water krokodil in mijn handen gehad en 2 papegaaien op mijn hoofd. Nadat ik dit gedaan had, ging ik er nog even over nadenken en dacht ik ieeh het was nog eens een flinke wurgslang ook… maargoed weer een hele vette ervaring rijker !!

De andere dagen in Boracay hebben anouk en ik nog quad gereden, langs het strand op een soort van crossbaan. Gewoon zo hard rijden, in je korte broekje dus met in mijn achterhoofd proberen te houden; het lijkt mij verstandig als ik wel op 4 wielen blijf rijden. Maargoed al snel vertrouwd gingen we vol gas die baan over.  Langs mooie plekjes (prachtige privé stranden ) even stoppen om een foto te maken en door .
Een andere dag hebben we, Anouk,nAnnemijn, Linde en ik  geparasaild, we werden eerst in een speedboot naar een andere speedboot gebracht wat gewoon al super vet was. Daar ging je in 2tallen de lucht in dus ik ging samen met Anouk. Je hangt dan zo’n 20 meter boven de zee en hebt een prachtig uitzicht over de zee en het strand.

In de avonden gingen we bij onze vaste stekkie bij die vuurshow kijken, en ook al was het iedere avond hetzelfde het bleef leuk om er na te kijken en omdat we na de show met een paar dansers kennis hadden gemaakt kenden we ze inmiddels ook al wat beter en spraken we hier ook ’s avonds  mee af.  Ieder avondje werd standaard een latertje maar ach, we zijn toch niet voor niks op vakantie J

De laatste avond hebben we afscheid genomen van de mensen die we hebben ontmoet en omdat we ze toch in een korte tijd goed hebben leren kennen, viel dit toch wat zwaarder dan verwacht.

Maar in een woord, onze vakantie was GEWELDIG!

Verder heb ik over het afgelopen week en weekend ook nog genoeg te vertellen maar dit bewaar ik voor mijn volgende blog,  die ik van de week ga schrijven want ik vind hem wel lang genoeg nu.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ook al is hij een beetje lang…

Tot de volgende

Liefs, Monica

1. Renate Blauw:
    19 juni 2017
    Jeete zeg, Monica, jij maakt in die paar weken zooooveel mee! Er zijn maar weinig mensen die dat allemaal mee maken in hun héle leven, laat staan in die korte tijd dat jullie daar zijn! Ik kan me zo goed voorstellen dat het je af en toe duizelt en dat je écht denkt dat je dit droomt! Niet te bevatten hoeveel mooie, moeilijke, bijzondere, maar bovenal op alle fronten leerzame momenten jullie meemaken!! Vast ook heel onwerkelijk om te beseffen dat je over 3 weken weer in de verwende Westerse wereld moet aarden, ook al zal je er nu vast wel eens naar uitkijken! Geniet nog van de laatste weken (ook al wegen de laatste loodjes vaak het zwaarst). Deze ervaring in je leven is er een om NOOIT te vergeten!!! Op afstand leef ik mee en ben ik écht kei trots op je, ook al ken ik jou alleen maar van de vele verhalen van je trotse moeder!
  2. Lina:
    19 juni 2017
    Leuk om te lezen Moon,tot over een paar weekjes
  3. Lilian:
    Lieffie,
    Weer een superleuk verhaal! Het schakelen tussen armoede en krottenwijken naar luxe en resorts gaat je niet in de koude kleren zitten.Maar wat zijn wij trots op jou!!
    En dan al die levensgevaarlijke capriolen,waarvan je me à la minute op de hoogte stelt en niet doorhebt dat het hier middenin de nacht is en mams niet lekker meer slaapt ..:-)
    We tellen de dagen af, maar jullie moeten nog even genieten!!
    Love you! Xx
  4. Lilian:
    Lieffie,
    We tellen de dagen af, maar jullie moeten nog even genieten!!
    Love you! Xx
  5. Wanda:
    20 juni 2017
    Lieve Moon,
    Weer genoten van je leuke verhaal. Lekker blijven genieten. Ik ben super trots op wat je allemaal doet daar. Xx
  6. Robby:
    20 juni 2017
    Wat een prachtige belevenissen weer, blijf genieten van jullie laatste weken....
    Gr robby